راه اندازی 28 پایگاه اورژانس در لرستان

به گزارش مجله سویگل، رییس مرکز اورژانس 115 لرستان گفت: 28 پایگاه فوریت های پزشکی تا سرانجام برنامه ششم توسعه در این استان راه اندازی می گردد.

راه اندازی 28 پایگاه اورژانس در لرستان

به گزارش خبرنگار ،علاالدین شیخی اضافه نمود: باید برای دست کم هر 50 هزار نفر جمعیت و در هر 30 کیلومتر یک پایگاه ایجاد گردد که به همین منظور راه اندازی 28 پایگاه برای استان تا خاتمه برنامه ششم در دستور کار قرار درد و مقدمات این مهم نیز فراهم شده است.

او با اشاره به فعالیت 73 پایگاه ثابت و سیار اورژانس در استان ادامه داد: از مجموع 28 پایگاه هدفگذاری شده، پنج مورد در آزادراه خرم آباد - پل زال و خرم آباد - بروجرد احداث و راه اندازی می گردد.

او گفت: جانمایی این تعداد انجام شده است و کوشش می گردد تا خاتمه سال جاری 2 پایگاه اورژانس در استان افتتاح گردد.

رییس مرکز اورژانس 115 لرستان با اشاره به اینکه پنج نقطه خرم آباد نیازمند ایجاد پایگاه جدید است یادآور شد: در سفر رییس سازمان اورژانس کشور و با همکاری وزارت راه و شهرسازی مقرر شده این وزاتخانه 28 پایگاه مورد نظر را احداث کند که پنج مورد از این تعداد در جهت های آزادراهی خواهد بود.

شیخی افزود: 10 ماه گذشته 20 دستگاه آمبولانس با اعتبار 40 میلیارد تومان برای استان خریداری و سه مرکز در نورآباد، الشتر و خرم آباد راه اندازی شده است.

او در مورد تخصیص بالگرد امداد به لرستان گفت: هم اکنون 2 پایگاه امداد هوایی با بالگرد های ارتش جمهوری اسلامی در استان فعال می باشد، اما رایزنی هایی برای اختصاص بالگرد تملیکی به استان نیز انجام شده است.

سه ماهه سال جاری 16 هزار و 956 ماموریت توسط اورژانس لرستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1174

به "راه اندازی 28 پایگاه اورژانس در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 28 پایگاه اورژانس در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید