سوءاستفاده برنامه ذخیره عکس از اطلاعات کاربران

به گزارش مجله سویگل، یک اپلیکیشن ذخیره سازی عکس که مدعی است فضایی رایگان و نامحدود برای ذخیره سازی تمامی عکس های کاربران در اختیار آنها قرار می دهد، در عمل از این داده ها برای ارتقای نرم افزار هوش مصنوعی خود بهره می گیرد.

سوءاستفاده برنامه ذخیره عکس از اطلاعات کاربران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ورج، یک اپلیکیشن ذخیره سازی عکس که مدعی است فضایی رایگان و نامحدود برای ذخیره سازی تمامی عکس های کاربران در اختیار آنها قرار می دهد، در عمل از این داده ها برای ارتقای نرم افزار هوش مصنوعی خود بهره می گیرد. این اپلیکیشن در عمل عکس های شخصی کاربران را برای ارتقای نرم افزار شناسایی چهره خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است، مورد استفاده قرار می دهد.

نرم افزار یادشده که توسط شرکت اور طراحی شده، فضای کلود گسترده ای را برای ذخیره سازی انبوه عکس در اختیار کاربران قرار می دهد، اما اپلیکیشن ذخیره سازی عکس این شرکت که از سال 2017 عرضه شده، عملا ابزار جاسوسی از کاربران است.

مشتریان وکاربران اپلیکیشن یادشده تا به امروز از این تغییرات و دستکاری ها مطلع نبوده اند و در بخش حریم شخصی سایت این شرکت اشاره ای به این موضوع نشده است. عموم نرم افزارهای هوش مصنوعی برای افزایش توانایی و دقت نیازمند دریافت انبوه اطلاعات انسانی هستند.

به دنبال افشاگری رسانه ها در خصوص عملکرد شرکت اور، این شرکت مجبور به به روز کردن سیاست حریم شخصی خود شده و موضوع را به اطلاع آنها رسانده است. آنالیز ها حاکیست که بیش از 13 میلیارد عکس و ویدئو خصوصی بر روی سرورهای شرکت اور ذخیره شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 186

به "سوءاستفاده برنامه ذخیره عکس از اطلاعات کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوءاستفاده برنامه ذخیره عکس از اطلاعات کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید