عقاب روسیه به ایران آمد، تیم پژوهش ورشکسته شد

به گزارش مجله سویگل، گروهی از دانشمندان پرنده شناس از سیبری دریافتند که دلیل افت ناگهانی بودجه آنان، ارسال تعداد زیادی پیام متنی گرانقیمت از ایران توسط یکی از عقاب های تحت حفاظت آنان است. اما مگر عقاب اس ام اس می فرستد؟

عقاب روسیه به ایران آمد، تیم پژوهش ورشکسته شد

به گزارش یورونیوز، داستان از این قرار است که گروهی از پژوهشگران پرنده شناش روس در یک موسسه حفاظت از حیات وحش با نام شبکه تحقیق و حفاظت از پرندگان شکاری روسیه جهت مهاجرتی عقاب های نادر از جمله عقاب صحرایی را با نصب دستگاه ردیاب جی پی اس خورشیدی بر پشت آنان بررسی می کنند.

دلیل ردیابی این پرندگان این است که خطرات بر سر راه آنان مانند خطوط برق با ولتاژ بالا یا طعمه های سمی کنترل آفات شناسایی شود تا فعالان محیط زیست بتوانند برای پاکسازی این جهتها و حفظ جان گونه های در خطر انقراض راه حلی پیدا کنند.

مشکل اصلی در این پروژه این است که دستگاه ردیاب جی پی اس مختصات این پرندگان را با پیامک از طریق شبکه تلفن همراه ارسال می کند و گاهی مانند همین مورد، رومینگ تلفن همراه باعث دردسر می شود.

به گزارش رسانه روسی راشا تودی امسال بیش از دوازده عقاب در این پروژه ردیابی شدند و اکثر آنان تابستان امسال را در مکان های غیر شهری قزاقستان که پوشش تلفن همراه نداشت سپری کردند. محققان نیز انتظار داشتند که این یکی از جهتهای معمول را طی کنند که بدون نیاز به استفاده از شبکه تلفن کشورهای مختلف پیامک ها را دریافت کنند؛ اما یکی از عقاب ها آنان را شگفت زده کرد.

این عقاب که مین نام دارد به سمت ایران پرواز کرد و از آنجا طی چند ماه تعداد زیادی پیامک از ردیابش ارسال شد. مشکل اینجاست که هزینه رومینگ ایران زیاد است و هر روز چهار پیامک از مین به مرکز پژوهشکده ارسال می شد.

هزینه هر پیامک ارسال شده از ردیاب مین 77 سنت (بر مبنای دلار آمریکا) بوده این در حالی است که برای مثال هزینه پیامک ها از قزاقستان به میزان قابل توجهی کمتر است.

دانشمندان روسی برای جبران خسارت مالی خود یک کارزار کمک مالی برگزار کردند زیرا اگر این کار را نکنند بودجه آنها 10 هفته زودتر از موعد ردیابی کامل عقاب ها به سرانجام می رسد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 501

به "عقاب روسیه به ایران آمد، تیم پژوهش ورشکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقاب روسیه به ایران آمد، تیم پژوهش ورشکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید