سفر به آمریکا: عکس هایی از تاریخ خارق العاده شهر نیویورک

به گزارش مجله سویگل، ابرشهر نیویورک که به عنوان وسیع ترین شهر دنیا نیز شناخته می گردد، یکی از مهم ترین و پیروز ترین شهرهای ایالات متحده آمریکا است. فراوری ناخالص داخلی این شهر به تنهایی از نظر ارزش اسمی، با فراوری ناخالص کشور روسیه مقایسه می گردد.

سفر به آمریکا: عکس هایی از تاریخ خارق العاده شهر نیویورک

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اگر به عکس های این شهر دقت کنید، دریایی از آسمان خراش را مشاهده می کنید. نیویورک با داشتن بیش از 53 آسمان خراش که هر کدام از آن ها بالای 200 متر ارتفاع دارند، بیشترین آسمان خراش دنیا را دارد.

آسمان خراش ها تنها ویژگی این شهر نیست. اگر بخواهیم به تعدادی از ویژگی هایی این شهر 20 میلیونی اشاره کنیم باید از طولانی ترین خط متروی دنیا که در سال 1904 افتتاح شده است، بزرگترین بازار بورس دنیا، مقر اصلی سازمان ملل متحد، مجسمه معروف آزادی، پارک مرکزی نیویورک و موزه متروپولیتن صحبت کنیم و نکته جالب این است که ویژگی های گفته شده بخشی از زیبایی ها و اهمیت های این شهر است.

در زیر قصد داریم با تعدادی عکس شما را با تاریخ این شهر زیبا آشنا کنیم.

شهر نیویورک 20 هزار و 500 سال پیش به صورت یک تکه یخ به قطر 300 متر در مکان کنونی شکل گرفت. این یخچال طبیعی که تشکیل دهنده اساس این منطقه بود، مساحت شهر نیویورک فعلی را به وجود آورده است.

در سنترال پارک نیویورک می توان تخته سنگ های باقی مانده از این دوران را مشاهده کرد.

در دوران قبل از استعمار آمریکا (قبل از قرن 16 میلادی) گروه های از ساکنان بومی آمریکا مانند قبیله لی نیپ (بومیان اصلی نیویورک) در این منطقه ساکن شدند و آن را لی نیپ هوکینگ نامیدند. آن ها از آبراهه های غنی این منطقه به عنوان محل ماهی گیری و از مناطق دیگر آن به عنوان محل شکار و دادوستد استفاده کردند.

در سال 1624 هلند تصمیم گرفت که این منطقه را به صورت دائمی به استعمار خود در بیاورد. یک سال بعد، ساخت وساز در جایی شروع شد که به آن نیو آمستردام می گفتند و امروز به نام منهتن شناخته می گردد.

رهبر استعمار هلند، ژنرال پیتر مینویت، منطقه نیویورک فعلی را به قیمت 60 گویلدر (واحد پولی آن موقع هلند) که مقادل 4 میلیون تومان فعلی است، از قبیله لی نیپ ها خریداری کرد.

برای جذب مهاجران بیشتر دولت هلند یک طرح تشویقی را در سال 1628 میلادی شروع کرد. به ازای هر 50 مهاجری که هلندیان ثروتمند با خود به این منطقه می آوردند، دولت به آن ها مقداری زمین، آزادی در اظهار نظرهای سیاسی و حق شرکت در دادوستد پوست خزدار اعطا می کرد. این طرح پیروزیت بسیاری کسب کرد.

این حکاکی روی چوب که از سال 1651 میلادی باقی مانده است جنوب منهتن را که در آن موقع نیو آمستردام نامیده می شده است، نشان می دهد.

این منطقه به افتخار دوک یورک در سال 1664 میلادی به نیویورک تغیر نام داد.

در سال 1776 میلادی و در طی نبرد بروکلین که یکی از بزرگترین نبردهای انقلاب آمریکا به شمار می رود، گلوله های بسیاری شلیک شد. نیروهای بریتانیا به سمت لانگ آیلند و بروکلین حمله ور شدند شهر نیویورک و رود هادسون را از چنگ ارتش جورج واشنگتن خارج نمایند. بریتانیایی ها در آخر پیروز شدند که این منطقه را پس بگیرند ولی در آخر جنگ از آن خارج شدند.

در سال 1785 میلادی شهر نیویورک به عنوان اولین پایتخت حکومت مشروطه ایالات متحده آمریکا برگزیده شد و تا سال 1790 میلادی از فیلادلفیا به عنوان بزرگترین شهر ایالات متحده آمریکا پیشی گرفت.

بین سال های 1870 و 1915 میلادی جمعیت شهر نیویورک 3 برابر شد. این نقاشی به عنوان نمادی از جمعیت یک و نیم تا پنج میلیونی نیویورک کشیده شده است.

در عکس زیر که در سال 1900 میلادی در شهر نیویورک گرفته شده است، جمعیت ایتالیایی های مهاجر را در حال خرید در منطقه پایین شرقی و خیابان مول بری را نشان می دهد.

برای ارایه خدمات به این جمعیت زیاد، نیویورک شروع به ساخت اولین زیر سازهای خود می کند. پل منهتن که در روز بیش از 70 هزار 300 نیویورکی از روی آن رد می شوند، در سال 1909 میلادی افتتاح شد. عکس زیر این پل را در حال ساخت در سال 1909 نشان می دهد.

عکس زیر در سال 1930 گرفته شده است پیرمرد کارگری را در حال کار بر روی ساختمان امپایر استیت نشان می دهد که در سال 1931 افتتاح شد. می تواند ساختمان کرایسلر را که از امپایر استیت کوچک تر است، در پشت آن مشاهده کنید. ساختمان امپایر استیت به صورت یک برج 102 طبقه تجاری در منطقه منهتن ساخته شد. این ساختمان از سال 1931 تا 1972 به عنوان بلندترین آسمان خراش دنیا شناخته می شد. این ساختمان در تقاطع خیابان پنجم و خیابان سی و چهارم نیویورک قرار گرفته است.

بعد از تقریبا یک قرن حدود هشت و نیم میلیون نفر در 5 منطقه شهر زیبای نیویورک در حال زندگی هستند.

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1346

به "سفر به آمریکا: عکس هایی از تاریخ خارق العاده شهر نیویورک" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: عکس هایی از تاریخ خارق العاده شهر نیویورک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: عکس هایی از تاریخ خارق العاده شهر نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید