فوت و فن های تهیه کادایف ترکیه ای؛ همراه با گرم نوش مخصوص

به گزارش مجله سویگل، امروز براتون روش تهیه یه دسر خوشمزه و شیک رو آماده کردیم؛ دسر کادایف! این دسر یکی از شیک ترین و پرطرفدارترین دسرهای ترکیه ایه؛ با توجه به نزدیک بودن سلیقه ایرانیا به ترک ها، تو ایران هم این دسر طرفدارای زیادی داره. در ادامه این مقاله از دسته آشپزی در مجله اینترنتی خبرنگاران با عکس های مرحله به مرحله و نکات مهمی که در تهیه کادایف باید رعایت کنید، درست کردن این دسر خوشمزه رو آموزش می دیم.

فوت و فن های تهیه کادایف ترکیه ای؛ همراه با گرم نوش مخصوص

این دسر از دو بخش رشته و کرم یا فرنی میانی اون تشکیل میشه.

مواد لازم برای تهیه کادایف
رشته کادایف (فروشگاه های لوازم قنادی)150 گرم
کره یا روغن حیوانی50 گرم
پودر قند4 قاشق سوپ خوری
آرد2 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت4 قاشق سوپ خوری
شکر2 /1 پیمانه
خامه صبحانه200 گرم
پودر هل2 /1 قاشق چای خوری
تخم مرغ1 عدد
شیر3 پیمانه
گلابنصف پیمانه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تریلیچه (کیک خیس خامه ای کاراملی)؛ دسر خوشمزه ترکی

طرز تهیه کادایف:

ابتدا کره یا روغن حیوانی را در ماهی تابه می ریزیم و بر روی حرارت قرار می دهیم تا آب شود. رشته های کادایف را به صورت تکه های 2 الی 3 سانتی خرد می کنیم به کره آب شده اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا رنگ رشته ها طلایی شود؛ بعد از طلایی شدن رشته ها، پودر قند رو به رشته ها اضافه می کنیم. رشته های طلایی و پودر قند رو کمی باهم مخلوط می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم.

آماده سازی فرنی یا کرم کادایف:

  1. برای تهیه فرنی یا کرم دسر کادایف، لازم هستش که آرد و نشاسته ذرت را با هم مخلوط، بعد الک کنیم و بعد با نصف شکر و شیر، داخل ظرف بریزیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر موز و شکلات با روشی ساده برای مهمانی

2. با همزن حسابی اون ها رو مخلوط کنیم و بعد مواد رو داخل یک قابلمه می ریزیم؛ روی حرارت قرار می دیم و مرتب هم می زنیم تا زمانی که به غلظت فرنی برسه. در یک ظرف دیگر تخم مرغ را می شکنیم و با چنگال هم می زنیم. (نیازی به استفاده از همزن نیست).

میشه تخم مرغ رو حذف کرد، اما برای مقوی بودن دسر اگر باشه بهتره! اصلا نگران نباشین؛ نه طعم و نه بوی تخم مرغ موقع سرو و خوردن حس نمیشه.

3. مواد رو به محتویات مواد داخل قابلمه اضافه کنید: شکر، پودر هل، خامه و گلاب رو هم بعد از مخلوط شدن کرم با تخم مرغ، هم زمان به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و با هم مخلوطشون می کنیم. باید زمان بدیم تا کرم، خنک شه و برای جلوگیری از بستن رویه کرم هر از گاهی اون رو هم می زنیم.

یک ظرف مناسب مثل پیرکس یا یک قالب کمربندی انتخاب می کنیم؛ بعد نصف رشته های تفت داده شده را داخل ظرف می ریزیم و صاف می کنیم؛ بعد کرم خنک شده را روی اون می ریزیم. بقیه رشته ها رو به طور کامل روی سطح کرم می ریزیم تا کامل سطح کرم رو بپوشونه و آروم و بدون اینکه فشار بدیم، رشته ها رو صاف می کنیم.

4. روی ظرف یا قالب را سلفون می کشیم و داخل یخچال میذاریم به مدت چهار تا پنج ساعت. بعد از اتمام این تایم دسر ما آماده ست. داخل ظرف دلخواه سرو و با مغزها و گل تزیین می کنیم. دسر خوشمزه شما آماده ست.

اگر دوست داشتید طرز درست کردن گرم نوش خوشمزه و زردرنگی که توی عکس زیر میبینید هم در کنار کادایف درست کنید، این مطلب رو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 8 نوع پودینگ؛ دسر خوشمزه و مجلسی برای مهمانی

مواد لازم گرم نوش شیر زعفران
شیر4 لیوان
زعفران ساییده شده1/2 قاشق چای خوری
پودر بادام3 قاشق غذاخوری
عسل3 قاشق غذاخوری
هل ساییده شده1/2 قاشق چای خوری
گلاب1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه گرم نوش شیر زعفران

اول از همه زعفران و هل ساییده شده رو باهم مخلوط می کنیم و بعد شیر رو روی شعله میزاریم تا به جوش بیاد. زمانی که شیر به جوش اومد، مخلوط هل و زعفرون رو به اون اضافه می کنیم و آروم هم می زنیم. بعد از تغییر رنگ شیر، به رنگ سرخ دلبر زعفرون، گلاب رو اضافه می کنیم و شعله رو خاموش میکنیم. حالا عسل و پودر بادوم رو اضافه می کنیم وهم می زنیم تا عسل کاملا داخل شیر حل شه. شیر زعفرون دلبر آمادست داخل ظرف دلخواه و همراه با کادایف، سرو و میل کنین.

اگر دوست دارید مجذوب کننده ترین و تازه ترین دسرها مثل کادایف رو با آموزش های مرحله به مرحله یاد بگیرید، سری به دسته بندی دسر خبرنگاران بزنید!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاچی؛ دسر سالم و مقوی به همراه نکات کلیدی

منبع: اُکالا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1866

به "فوت و فن های تهیه کادایف ترکیه ای؛ همراه با گرم نوش مخصوص" امتیاز دهید

2 کاربر به "فوت و فن های تهیه کادایف ترکیه ای؛ همراه با گرم نوش مخصوص" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن های تهیه کادایف ترکیه ای؛ همراه با گرم نوش مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید