معاون وزیر کار در سمنان: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

به گزارش مجله سویگل، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سمنان گفت: 62هزار و 589 از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

معاون وزیر کار در سمنان: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهگزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان،ابراهیم صادقی فر در حاشیه نشست شورای مسکن استان سمنان، مجموع ثبت نامکنندگان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن از جامعه کارگری، بازنشستگی ومستمری بگیر کشور را 358هزار نفر ذکر کرد.

ویادامه داد: دولت برای یاری به جامعه هدف، جامعه کارگری، بازنشستگی،مستمری بگیر، زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری و دهک های یک تا سه کشور تسهیلات و یاری هایی را در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته است تا این قشر در ادامه پرداخت ها دچار مشکل نشوند.

معاونفرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان نمود: برنامه هایحمایتی از افرادی که آورده اولیه برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن راپرداخت کردند به زودی اعلام می گردد.

وی بیان نمود: شمار زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری 8 هزار و 951 نفر است و حدود 21 هزار و 724 نفر از زنان سرپرست خانوار در دهک های یک تا سه قرار دارند و یاری این قشر از جامعه برای خانه دار شدن در اولویت دولت است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن هدف گذاری شده است.

وی یادآور شد: از مجموع 850 هزار نفر ثبت نام کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری بگیر کشور، 175 هزار نفر در فرایند ثبت نام، پرداخت آورده اولیه و تکمیل موجودی قرار گرفتند.

معاونفرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: جامعه کارگری،بازنشستگی و مستمری بگیر کشور که در فرآیند ثبت نام طرح اقدام ملی مسکنواجد شرایط معرفی شدند تا انتها دی سال جاری برای پرداخت اولیه آورده فرصتدارند.

بازنشستگان و کارگران تسهیلات مصالح ساختمانی می گیرند

معاونفرهنگی اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان سفر خودبه استان سمنان گفت: این وزارتخانه ، برای خرید مصالح ساختمانی مورد احتیاجاحداث مسکن بازنشستگان و کارگران تسهیلات می دهد.

بهگزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان،ابراهیم صادقی فر در نشست شورای مسکن استان سمنان گفت: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی شرکت هاییدارد که در عرصه فراوری سیمان و فولاد فعال هستند و از آن جایی که عمدهساختمان ها به این دو کالا احتیاج دارند، در تفاهم نامه ای با وزارت راه وشهرسازی مقرر شده برای گروه های هدف وزارت تعاون، این مصالح ساختمانی تامینگردد.

وی اضافه نمود: به این منظور بانک توسعه تعاون با تامین اعتباری بالغ بر هفت هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در این طرح و بقیه طرح های مسکن گروه های هدف وزارت خانه مشارکت خواهد کرد .

معاونفرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی شده بااجرای این الگو قیمت تمام شده مسکن برای این افراد تا 20 درصد کاهش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: مصالح دیگری در بخش های کاشی، سرامیک، درب و پنجره UPVC هم به فهرست مصالح ساختمانی دارای تسهیلات اضافه گردد.

صادقی فر اضافه نمود: شرکت های تعاونی که در زمینه ساخت مسکن کارگران فعال هستند مسئله ای برای دریافت این تسهیلات ندارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1395

به "معاون وزیر کار در سمنان: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر کار در سمنان: 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید