پرداخت وام ودیعه مسکن به 78 هزار متقاضی

به گزارش مجله سویگل، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تا به امروز تسهیلات 78 هزار متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.

پرداخت وام ودیعه مسکن به 78 هزار متقاضی

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمودزاده درباره آخرین شرایط اعطای وام ودیعه مسکن به افرادی که ثبت نام و تایید شده اند، اضافه نمود: 78 هزار نفر از متقاضیان تایید شده که به بانک معرفی شده بودند، وام ودیعه مسکن را دریافت کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برنامه دولت این است که بین 600 تا 700 هزار نفر با سقف وام تخصیصی، شامل اخذ تسهیلات شوند که تا به امروز از کل معرفی شده ها ، حدود 78 هزار نفر وام را دریافت کردند.

لازم به ذکر است بر اساس جدیدترین آمارتا به امروز حدود 700 هزار نفر در سامانه مسکن ملی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام نموده اند که ضروری است نسبت به تکمیل مدارک اقدام نمایند.

نزدیک 265 هزار نفر تا به امروز به سیستم بانکی معرفی شده اند و این تعداد برای بیش از 100 هزار متقاضی در بانک ها تشکیل پرونده شده و تسهیلات نزدیک به 78 هزار متقاضی تا به امروز پرداخت شده است.

پیش تر وزارت راه اظهار داشت که در مجموع 660 هزار نفر به عنوان متقاضیان واجد شرایط مدارکشان آنالیز و برای دریافت وام به بانک معرفی شده اند و این رقم ممکن است به 700 هزار نفر افزایش یابد.

سیستم بانکی تا انتها دی ماه به افراد معرفی شده که مدارک خود را نزد بانک تکمیل کردند، این وام را اعطا خواهد نمود، اما بسیاری از مستاجران نگران هستند که از این زمان، جا بمانند و نتوانند مدارک خود را تکمیل و وام بانکی را دریافت نمایند.

محمود محمودزاده پیش تر گفته بود ممکن است با مصوبه ستاد ملی کرونا این مهلت نزد بانک ها تمدید گردد، بنابراین همه مستاجران واجد شرایط که در سامانه مسکن ملی ثبت نام داشتند و به بانک معرفی شدند مهلت دریافت وام را خواهند داشت.

برآورد دولت این است که به 700 هزار نفر وام ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت. اعتبار در نظر گرفته شده نیز 20 هزار میلیارد ریال است.

طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مستأجران بدون مسکن دارای اجاره نامه رسمی با کد رهگیری می توانستند با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن، برای دریافت وام یاری ودیعه مسکن ثبت نام نمایند.

رقم این وام در تهران 50 میلیون تومان، 8 کلانشهر بالای یک میلیون نفر، 30 میلیون تومان و شهرهای کوچک 15 میلیون تومان با نرخ سود 13 درصد است که در دو مدل با سررسید یک ساله و سه ساله به بانک عامل بازپرداخت می گردد.

در مدل بازپرداخت یک ساله، مستأجران در مدت یک سال، فقط سود تسهیلات معادل یک دوازدهم را پرداخت می نمایند که مبلغ اقساط ماهانه آن در تهران 540 هزار، کلانشهرها 320 هزار و سایر شهرها 160 هزار تومان است؛ اصل وام در انتها یک سال به بانک بازگردانده می گردد.

در مدل بازپرداخت 36 ماهه نیز اصل و سود وام با نرخ سود 13 درصد مستهلک شده و رقم اقساط ماهانه آن برای وام 50 میلیونی، یک میلیون و 660 هزار، وام 30 میلیونی 996 هزار و 429 و وام 15 میلیونی 498 هزار و 200 تومان مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1261

به "پرداخت وام ودیعه مسکن به 78 هزار متقاضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام ودیعه مسکن به 78 هزار متقاضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید