چگونه برترین تن ماهی را انتخاب کنیم؟

به گزارش مجله سویگل، کنسرو ماهی یک غذای سریع و مقوی است که به تنهایی یا با دیگر مواد غذایی سالم مانند تخم مرغ، سبزیجات و... قابل استفاده است. اگر به ماهی علاقه مندید می توانید با این کنسروها غذاهای خوشمزه ای بپزید که هم سفره شما را رنگین تر می نماید و هم شکم تان را راضی تر.

چگونه برترین تن ماهی را انتخاب کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، در گذشته کنسرو ماهی تنوع زیادی نداشت اما امروزه کارخانجات فراوریه نماینده با کمی تغییر در ترکیب و شکل ظاهری کنسرو، محصولات متنوعی را به بازار عرضه نموده اند که طعم شان کمی فرق دارد. برای تهیه کنسروهای ماهی از یک نوع ماهی به نام تن استفاده می گردد که از ماهیان دریایی است و در اقیانوس های آرام، هند، اطلس و همین طور در آب های جنوب ایران دیده می گردد.

کدام تن ماهی بهتر است؟

برای اینکه بدانید کدام یک از کارخانجات فراورینماینده تن ماهی محصول بهتری فراوری می نمایند به این نکات دقت کنید:

- گوشت کنسرو نباید زواید غیرگوشتی مانند فلس، استخوان و پولک داشته باشد.

- بافت گوشت ماهی باید سفت و محکم بوده و متلاشی شده نباشد.

- رنگ، بو یا طعم غیرطبیعی نشان دهنده یک کنسرو نامرغوب است.

- وجود لکه های سیاه روی در کنسرو نشان می دهد داخل آن واکنش شیمیایی اجرا شده و خرید آن توصیه نمی گردد.

سالم ترین کنسرو

همه ما می دانیم که ماهی و روغن زیتون از جمله غذاهای سالم هستند. بنابراین وقتی هردوی آنها در قوطی کنسرو می شوند، یک غذای خوب و مقوی به وجود می آید که می تواند از بروز بیماری های قبلی و سرطان جلوگیری کند. نکته مهم در خصوص این کنسرو ماهی این است که نمی توانید آن را همراه با دیگر مواد غذایی سرخ کنید یا در درجه حرارت بالا قرار دهید چون در این حالت روغن زیتون نه تنها مفید نیست، بلکه می تواند به بدن و قلب شما آسیب برساند.

کیلکای کنسرو شده

علاوه بر ماهی تن، ماهی های دیگری هم داخل قوطی کنسرو می شوند که یکی از آنها ماهی کیلکاست. می توانید در تهیه انواع خورشت ها، خوراک ها یا دیگر غذاها از کنسرو ماهی کیلکا استفاده و حتی آن را جایگزین گوشت قرمز کنید تا سفره شما سلامت باشد و از ابتلا به بیماری مختلف دور بمانید.

رژیمی ترین تن ماهی

اگر رژیم غذایی شما به گونه ای است که باید از مصرف زیاد روغن پرهیز کنید یا نگران اضافه وزن تان هستید، تن ماهی رژیمی را انتخاب کنید. این کنسرو به جای روغن، در آب و نمک شناور است. البته چربی آن صفر نیست بلکه نسبت به دیگر کنسروها چربی کمتری دارد. درصورتی که می خواهید با این کنسرو غذا بپزید، دیگر نیازی به اضافه کردن نمک نیست چون خودش به میزان کافی نمک دارد.

کنسرو با ماهی دودی شده

یکی از جدیدترین محصولات خانواده تن ماهی هاست که شاید نام آن تا به حال به گوش تان نخورده باشد. این کنسرو با استفاده از ماهی تن دودی شده تهیه شده و به همین علت طعمش کمی فرق دارد. به هر حال اگر از خوردن کنسروهای معمولی خسته شده اید و در پی محصولات تازه هستید آن را به یک وعده از رژیم غذایی تان راه دهید و بعد درباره اش قضاوت کنید.

توجه!

اگر بعد از جوشاندن کنسرو و باز کردن آن متوجه شدید بخشی از لعاب داخلی آن خورده شده آن را دور بریزید

هرگز قوطی کنسرو را مستقیم روی شعله گاز قرار ندهید. با این کار نه تنها میکروب های احتمالی داخل آن از بین نمی روند، بلکه ممکن است قوطی با صدای مهیبی بترکد.

ماهی تن با روغن کانولا

روغن کانولا هم روغن سالم دیگری است که به تازگی به کنسروهای تن ماهی اضافه شده تا محصولی سالم تر را ایجاد کند. ویژگی روغن کانولا در این است که می تواند درجه حرارت بالا (تا 220 درجه سانتی گراد) را به خوبی تحمل کند. پس اگر می خواهید با تن ماهی غذاهای دیگری بپزید، شک نکنید که باید به سراغ خرید این تن ماهی بروید. ضمن اینکه طعم و مزه خوبی هم دارد.

ماهی تن با روغن کنجد

این تن ماهی هم با یک روغن گیاهی مفید تهیه شده که آن را به غذای سالمی تبدیل می نماید. روغن کنجد در برابر حرارت مقاومت خوبی دارد بنابراین با خیال راحت این تن ماهی را داخل ماهیتابه حرارت بدهید.

برای دوستداران غذاهای تند

اگر از افرادی هستید که از غذاهای تند و تیز خوشتان می آید، به طور حتم کنسرو ماهی تن فلفلی را می پسندید. این کنسرو با داشتن فلفل قرمز برای شما طراحی شده تا این غذای سریع را با طعم جدیدی انتخاب کنید و آن را به تنهایی یا در قالب غذاهای ترکیبی مانند سالاد، ساندویچ و... به کارببرید.

طعم سیر در تن ماهی

بعضی ها از بوی ماهی بدشان می اید. اضافه کردن سیر به کنسرو تن ماهی باعث می گردد که بوی ماهی در بو و طعم سیر گم گردد. طعم سیر موجود در این کنسروها آن قدر نیست که از بابت بوی بد دهانتان نگران باشید.

شناور در روغن آفتابگردان

در تهیه تن ماهی های معمولی بیشتر از روغن آفتابگردان استفاده می گردد. طعم این کنسرو برای همه ما آشناست و خواص زیادی دارد. در واقع تمام کنسروهای ماهی تن دارای خواص تقریبا مشابهی هستند و با داشتن اسید چرب امگا 3 به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع 2 و بعضی از انواع سرطان ها یاری می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2192

به "چگونه برترین تن ماهی را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین تن ماهی را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید