کشف مقبره ای دونفره در چین با یک پُل ابدیت

به گزارش مجله سویگل، مردمان سلسله مینگ به این نتیجه رسیده بودند که می توانند اوقات بیشتری را با شریک عاطفی شان سپری نمایند، حتی پس از مرگ.

کشف مقبره ای دونفره در چین با یک پُل ابدیت

خبرنگاران | باستان شناسان مقبره هایی دونفره ای را در استان هونان چینکشف نموده اند که قدمت آن ها به بیش از 400 سال قبل می رسد. محققان بر این باورند که این مقبره ها در زمان حیات سلسله مینگ ساخته شدند؛ دوره ای از سال 1368 تا 1644، تحت حاکمیت جو یوان جانگ.

به گزارش خبرنگاران ؛ در این دوره، نفوذ چین هم از نظر فرهنگی و هم از نظر سیاسی بر همسایگان منطقه ای بالا بود و هنر های تزیینی، سفالگری، برنزکاری و دستاورد های هنری پررونق بودند. این قبر دونفره هم متعلق به همین دوران است.

(عکس برداری مادون قرمز نوشته هایی را روی دیوار مقبره آشکار کرد که بدون این تکنیک قابل خواندن نبودند)

متخصصان باستان شناس گفته اند که این مقبره نخستین مقبره دیواری یافت شده در این منطقه است که درون آن با نقاشی هایی از گل ها و طبیعت آراسته شده است. اگرچه این مقبره ها حالا خالی هستند (احتمالاً به دست سارقان در قرون گذشته)، محققان از فناوری تصویربرداری مادون قرمز استفاده کردند تا ببینند روی دیوار ها چه چیز هایی کشیده شده است.

نتیجۀ این آنالیز واقعا جالب بود. عباراتی از قبیل: مملو از طلا و یشم، عمر طولانی و ثروت، پسران و نوه های ذکور و القاب اشرافی روی دیوار های پشت قبر نقاشی شده است. محققان با توجه به مقدار و شکل قبور، همین طور موضوعات نقاشی شده درون آنها، معتقدند افراد مدفون در این قبور از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بوده اند.

اما این ویژگی ها به تنهایی موجب خاص شدن این اکتشاف نشده است. بین دو اتاقک مقبره، حفره ای ایجاد شده که دو فضای باز را به هم متصل می نماید. محققان می گویند نام این حفره پل ابدیت است. در چین باستان، پل ابدیت راهی برای با هم ماندن یک زوج حتی پس از مرگ شان بود. این حفره نویدبخش یک زندگی بهتر پس از مرگ بود. به گفته محققان، این مقبره آخرین مکان آسایش یک زوج بوده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2177

به "کشف مقبره ای دونفره در چین با یک پُل ابدیت" امتیاز دهید

12 کاربر به "کشف مقبره ای دونفره در چین با یک پُل ابدیت" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره ای دونفره در چین با یک پُل ابدیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید