گام بلند شرکت های دانش بنیان برای بازگشت به رشد مالی در بحران کرونا

به گزارش مجله سویگل، هشدار گفت: در شرایط کرونا شرکت های دانش بنیان با فراوری انواع تجهیزات ضدعفونی کننده این بحران را پشت سر گذاشته اند.

گام بلند شرکت های دانش بنیان برای بازگشت به رشد مالی در بحران کرونا

فاطمه هشدار مدیر برنامه ریزی راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت وگو با خبرنگار در مورد تاثیر صندوق نوآوری در پیشرفت اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در ایجاد رابطه بین شرکت های دانش بنیان، اقتصاد و اقتصاد دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

او اضافه نمود: اقتصاد کلان کشور، شاخص ها و معیار هایی دارد که شرکت های دانش بنیان با توجه به ماهیت کسب و کارشان سهمی از اقتصاد کلان را به خود اختصاص می دهند.

هشدار اعلام کرد: صندق نوآوری و شکوفایی به اسم نهاد تامین مالی فناوری و نوآوری با ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان معیار ها و شاخص های کلان مالی را تحت تاثیر قرار داده است. برای مثال فراوری ناخالص داخلی، اشتغال، بهبود محیط کسب و کار و اندازه صادرات و واردات بخشی از شاخص اقتصاد کلان است که شرکت های دانش بنیان به واسطه حمایت و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی طی سال های گذشته آن ها را ارتقا داده اند. هرچند ممکن است در ابتدای راه بهبود و ارتقای این شاخص ها با کمبود های روبرو بوده باشند، اما طی سالیان آینده با رشد قابل توجهی روبرو خواهدبود.

مدیر برنامه ریزی راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با تامین مالی و اعتبارات سرمایه ای (به صورت مستقیم)، به کارگیری نیروی کار و فناوری (به صورت غیرمستقیم) در جهت افزایش ظرفیت فراوری کالا و خدمات به قوی تر شدن ارتباط بین شرکت های دانش بنیان به اقتصاد کشور یاری نموده است.

او اعلام کرد: اتخاذ سیاست هایی که به بهبود فضای کسب و کار و حمایت قانونی از سرمایه گذاران می پردازد در این جهت بسیار حائز اهمیت است.

هشدار توضیح داد: ایجاد بسته های حمایتی در جهت صادراتی کردن کسب و کارها، تقویت صندلی شرکت های دانش بنیان در نقش تجاری کشور، جلوگیری از خروج ارز برای واردات با ارزش اضافه نموده بالا، نمونه های دیگری از فعالیت های صندوق است که شاخص های مالی کلان را تحت تاثیر قرار می دهد.

او گفت: در شرایط کنونی بحران کرونا، که اولویت اول کشور بازگشت رشد مالی است، مشاهده می گردد که شرکت های دانش بنیان با فراوری انواع تجهیزات ضدعفونی نماینده این بحران را تا حدی پشت سر گذاشته اند.

مدیر برنامه ریزی راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: شرکت های دانش بنیان هم به صورت مستقیم سهم بیشتری از شاخص های کلان مالی را به خود اختصاص داده اند، هم به صورت غیرمستقیم بر سلامت نیروی کار و ادامه فعالیت بخش های مختلف مالی تاثیرگذار بودند که نقش صندوق به اسم یک حامی و پشتوانه مطمئن غیرقابل انکار است.

او یادآوری کرد: اهمیت و صندلی صندوق نوآوری و شکوفایی در ایفای نقش شرکت های دانش بنیان غیرقابل انکار است و خوشبختانه این حرکت به مرزی رسیده است که عموم مردم می توانند نقش حمایت های صندوق را در اشتغال فرزندان و تحصیل نموده های جامعه، کالا و خدمات با ارزش اضافه نموده بالا، دسترسی به دارو ها و کالا های اساسی در سطح جامعه احساس نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1730

به "گام بلند شرکت های دانش بنیان برای بازگشت به رشد مالی در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند شرکت های دانش بنیان برای بازگشت به رشد مالی در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید