10 توصیه پزشکان در دوران شیردهی

به گزارش مجله سویگل، 1 هیچ وقت نوک پستان را با زور از دهان نوزاد نکشید بلکه با تحریک گونه های نوزاد و فشار آرام روی فک پایین، او را از ادامه مکیدن منصرف کنید و پستان را به آرامی خارج کنید.2 اگر موقع شیردادن احساس درد شدید در نوک پستان دارید، ضروری است نوزاد را جدا کنید و تغییر حالت دهید.

10 توصیه پزشکان در دوران شیردهی

10 توصیه پزشکان در دوران شیردهی

1 هیچ وقت نوک پستان را با زور از دهان نوزاد نکشید بلکه با تحریک گونه های نوزاد و فشار آرام روی فک پایین، او را از ادامه مکیدن منصرف کنید و پستان را به آرامی خارج کنید.

2 اگر موقع شیردادن احساس درد شدید در نوک پستان دارید، ضروری است نوزاد را جدا کنید و تغییر حالت دهید.

3 در ابتدای شیردهی از پستانی شیر دهید که کمتر ناراحت است و سپس از پستان مشکل دار.

4 اندازهی شیر یا کرم های مخصوص نوک پستان که حاوی لانولین و آب است به محل بمالید. شیر شما موجب ترمیم ترک و زخم ها می گردد و باکتری های موجود را از بین می برد. پس از شیر دادن یک قطره از شیر خود را روی نوک پستان بمالید و اجازه دهید خشک گردد.

5 نوک پستان ها را روزانه با آب گرم بشویید و از مصرف صابون اجتناب کنید. اگر زخم نوک پستان خیلی عمیق است ضروری است از کرم های محافظت کننده استفاده نموده و به طور موقت از آن پستان شیر ندهید ولیکن مطمئن باشید که پستان را به خوبی تخلیه می کنید. در عرض چند روز، زخم و ناراحتی نوک پستان ها از بین خواهد رفت و اگر از بین نرفت، باید حتما از طریق پزشک خود، ویزیت شوید.

6 اگر اندازه شیر بیش از احتیاج نوزاد است، می توانید از پمپ های مخصوص (شیردوش) هم یاری بگیرید.

7 از کمپرس سرد در فواصل شیردهی بهره ببرید و اگر نوک مجرای شیری مسدود است با استراحت، کمپرس گرم، حمام گرم، ماساژ مجرای مسدود و شیردهی از همان پستان یاری کنید که مجرا دوباره باز گردد. کمپرس سرد پس از شیردهی یاری کننده است.

8 با هر وعده شیردهی شرایط کودک را تغییر دهید (خوابیده به پهلو، در آغوش گرفتن یا قرار دادن بالش زیر پستان) دفعات شیردهی را زیاد و مدت آن را کوتاه کنید.

9 در صورتی که درد زیاد است 30 دقیقه پیش از شیر دادن از یک مسکن بهره ببرید.

10 اگر دچار خون ریزی از نوک پستان زخم شده شدید، به پزشک خود اطلاع دهید تا لوسیون های مناسب را به شما معرفی کند. با این کار رطوبت کافی به نوک پستان رسیده و از خشکی آن جلوگیری می گردد.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1765

به "10 توصیه پزشکان در دوران شیردهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 توصیه پزشکان در دوران شیردهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید