اتیوپی در پرونده بحران سد النهضه خواهان جنگ است

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان آخرین مواضع این کشور در قبال پرونده بحران سد النهضه را خاطرنشان کرد. وی در این خصوص گفت: بحران سد النهضه باید به گونه ای حل و فصل گردد که منافع تمامی طرف های ذی نفع تأمین گردد.

اتیوپی در پرونده بحران سد النهضه خواهان جنگ است

بر اساس این گزارش، رئیس شورای حاکمیتی سودان در ادامه یادآور شد: اتیوپی در پرونده بحران سد النهضه خواهان جنگ است و به همین دلیل، خارطوم نیز توانمندی های نظامی خود را تقویت می کند.

پیشتر رسانه های عرب زبان از شکست مذاکرات درباره سد النهضه در پایتخت کشور کنگو خبر دادند. این درحالی است که وزیر خارجه مصر گفته بود: مذاکرات در کشور کنگو آخرین فرصت برای دستیابی به یک توافق در زمینه سد النهضه است.

چندی پیش نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در این خصوص تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه شرح داد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل کنند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده اند این فرایند 3 سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان 10 سال انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1557

به "اتیوپی در پرونده بحران سد النهضه خواهان جنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتیوپی در پرونده بحران سد النهضه خواهان جنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید