قاهره: روابط با قطر در راستا درست است

به گزارش مجله سویگل، وزیر خارجه مصر تأکید کرد که روابط میان این کشور و قطر در راستا درست پیش می رود و با تمام مسائل به شکل مثبت تعامل شده است.

قاهره: روابط با قطر در راستا درست است

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مصاحبه تلفنی با شبکه ام بی سی گفت: روابط میان مصر و قطر در جهت درست پیش می رود. کمیته پیگیری اجرای نتایج نشست العلا به شکل دوره ای برگزار می گردد و قاهره طی روزهای آینده میزبان نشست سوم این کمیته است. با تمام مسائل و اختلافات به شکل مثبت برخورد شد.

وی به سفر اخیرش به دوحه و ملاقات با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه این کشور اشاره نمود و گفت: دولت قطر اراده سیاسی قوی برای ازسرگیری روابط و از بین بردن اختلافات گذشته دارد.

شکری گفت: در روابط بین المللی هر گاه اختلافاتی پیش بیاید روابط تاریخی وجود دارد که فراتر از این اختلافات است و می توان به وسیله آن مسائل را حل کرد.

سد النهضه

وی اظهارات یکی از مسئولان اتیوپی را که گفته بود مصر نمی تواند هیچ اقدامی در قبال سد النهضه انجام دهد، تحریک آمیز خواند.

وی گفت: ما به خوبی حقوق مردم مصر و چگونگی دفاع از آن را می دانیم. در صورتی که مسئله ای رخ بدهد در دفاع از حقوق ملت خود کوتاهی نمی کنیم. ما اظهاراتی را در شورای امنیت برای برگزاری جلسه ای درباره سد النهضه ایراد کردیم.

پیش از این بوتا باچاتا دیبیلی، مدیر اداره مهندشی در وزارت دفاع اتیوپی گفت که کشورش برای حل نظامی پرونده سد النهضه با مصر و سودان کوشش نمی کند اما آماده این سناریو است.

وی گفت که اتیوپی مرحله دوم آبگیری سد النهضه را شروع نموده است.

سامح شکری بعلاوه گزارشات مربوط به آمادگی مصر برای پرداخت اموالی به اتیوپی جهت حل پرونده سد النهضه را تکذیب کرد و گفت که این اظهارات تحریک آمیز است و نباید به آن پرداخت.

وی تأکید کرد: اتیوپی در طول صد سال توافق درباره بحران سد النهضه را رد کرد. بعلاوه با توافق نامه بیانیه اصول مخالفت کرد. مصر تا زمانی که شورای امنیت وارد عمل نشده اتیوپی را مسئول اوضاع می داند. رجوع کردن مصر و سودان به شورای امنیت برای بین المللی کردن پرونده نیست. ما به اتحادیه آفریقا اعتماد داریم اما تا به امروز پیشرفتی حاصل نشده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1688

به "قاهره: روابط با قطر در راستا درست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاهره: روابط با قطر در راستا درست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید