ارزش تغذیه ای قهوه

به گزارش مجله سویگل، قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سرتاسر دنیا است. قهوه از دانه ی قهوه مشتق می گردد و کافئین ترکیب اصلی آن است. در این مقاله، به بعضی واقعیت های جالب در خصوص ارزش تغذیه ای قهوه اشاره شده است.

ارزش تغذیه ای قهوه

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سرتاسر جهان است. قهوه از دانه ی قهوه مشتق می گردد و کافئین ترکیب اصلی آن است. در این مقاله، به بعضی واقعیت های جالب در خصوص ارزش تغذیه ای قهوه اشاره شده است.

همانطور که گفته شد قهوه از نوشیدنی های مورد علاقه مردم در جهان به تعداد می رود. قهوه را می توان به صورت سرد یا گرم ، با شکر و شیر یا بدون آن ها مصرف کرد. قهوه انواع مختلفی دارد مانند قهوه دم نموده ، اسپرسو ، قهوه بدون کافئین و غیره. در ادامه مقاله به بحث درباره ارزش تغذیه ای قهوه پرداخته شده است.

ارزش تغذیه ای قهوه

کافئین ترکیب اصلی قهوه است. اندازه محتویات کافئین بسته به نوع قهوه فرق دارد. ترکیبات دیگر موجود در قهوه عبارتند از کربوهیدرات ، چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی. در کنار این ها، بیش از هزار ترکیب دیگر در قهوه وجود دارد. کیفیت و اندازه این ترکیبات ممکن است بسته به فرآوری قهوه متفاوت باشد.

دانه های قهوه شامل مقادیر زیادی از سه نوع پلی ساکارید هستند. از میان آن ها، گالاکتومانان و آرابینوگالاکتان نوع 2 بیشترین اندازه را دارا هستند. دو نوع پلی ساکارید قابل هضم و غیر قابل هضم وجود دارد. نوع قابل هضم فیبر تغذیه ای نامیده می گردد. دانه های قهوه حاوی اندازه زیادی فیبر تغذیه ای هستند. ولی، آن ها به خاطر فرآیندهای فرآوری که صورت می گیرد وارد بدن مصرف کننده نمی شوند. دانه های قهوه حاوی اندازه زیادی ترکیبات فنولیک هستند که قادرند به پروتئین ها و فیبرها متصل شوند. بنابراین، فواید آنتی اکسیدانی قابل توجهی با خود به همراه دارند.

چربی کل

01ر. گرم

کلسترول

0 میلی گرم

سدیم

1 میلی گرم

پتاسیم

14 میلی گرم

کربوهیدرات کل

9-10 میلی گرم

پروتئین

30-40 میلی گرم

اگر قهوه با شکر یا شیر مصرف گردد، دارای حدوداً 1 گرم چربی ، 5 میلی گرم کلسترول ، تقریباً 70 میلی گرم سدیم و 16 گرم کربوهیدرات است. قهوه شامل 4 درصد کلسیم است. قهوه حاوی مواد معدنی کم اندازه مختلفی مانند نیاسین ، منیزیم ، فسفر ، فولات و منگنز است.

فواید احتمالی

قهوه به خاطر فواید مختلف خود برای سلامتی شناخته شده است. کافئین موجود در قهوه ماده ای محرک است و دستگاه عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد. کافئین خلق و خو را تغییر می دهد و بعلاوه باعث افزایش هشیاری می گردد. کافئین برای کاهش درد عضلانی و افزایش تأثیرگذاری داروهای مسکن دیگر مؤثر است. کافئین بعلاوه عملکرد و استقامت ورزشی را افزایش می دهد. مصرف قهوه می تواند به کاهش وزن ، بهبود متابولیسم گلوکز و سوزاندن چربی های اضافی یاری کند. فواید دیگر قهوه عبارتند از:

کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا

کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

افزایش عملکرد شناختی

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه برای بدن مفید است

کاهش خطر حمله آسم

کاهش خطر ابتلا به سرطان مانند سرطان مری ، دهان و حلق

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1793

به "ارزش تغذیه ای قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش تغذیه ای قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید