تهیه کمپوت گیلاس با چند روش ساده

به گزارش مجله سویگل، گیلاس نوبرانه فصل تابستان است. اگر عاشق این میوه هستید، می توانید کمپوت گیلاس را در فصل تابستان درست کنید و مثل غنیمتی برای فصل های دیگر نگه دارید. کمپوت گیلاس به عنوان یک دسر خنک و خوشمزه، می تواند گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها باشد و خاطره ای شیرین از یک مهمانی را در فکر شما حک کند.

تهیه کمپوت گیلاس با چند روش ساده

شاید با خودتان بگویید کمپوت گیلاس به راحتی از فروشگاه قابل خریدن است و ارزش درست کردن ندارد. یکی از معایب این کمپوت ها، استفاده از مواد نگهدارنده در فراوری آن هاست. این مواد برای سلامتی بسیار مضر هستند و در درازمدت مسائل متعددی برای شما به وجود می آورند.

اگر دوست دارید طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی و نکات مهم برای درست کردن آن را یاد بگیرید، خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا

اگر عاشق شیرینی هستید و به خاطر چاقی از خوردن آن صرف نظر می کنید، می توانید با خوردن کمپوت گیلاس هوستان را رفع کنید. این کمپوت یک دسر مقوی و کم کالری ست که طرف داران خاص خودش را دارد. طرز تهیه کمپوت گیلاس بسیار آسان است و به راحتی می توان به مدت 5 یا 6 ماه آن را در خانه نگه داشت.

مواد لازم برای کمپوت گیلاس

  • گیلاس 1 کیلوگرم
  • شکر 3 پیمانه
  • آب 6 پیمانه

طرز تهیه کمپوت گیلاس

به قول کرگ کلیبورن منتقد غذا، آشپزی مانند نقاشی یا نوشتن ترانه است، اما به جای رنگ ها و نت های مختلف، طعم های گوناگون را در اختیار دارید و چگونگی ترکیب آن ها با هم است که شما را از دیگران متمایز می نماید.

کمپوت گیلاس هم این گونه است؛ شما به راحتی در چند دقیقه می توانید آن را از سوپرمارکت خریداری کنید. چیزی که شما را از بقیه متمایز می نماید، یادگرفتن طرز تهیه کمپوت گیلاس است. طرز تهیه این کمپوت بسیار آسان است. فقط کافی ست 30 دقیقه وقت بگذارید و حوصله داشته باشید، آن وقت است که نتیجه کارتان یک یا دو شیشه کمپوت خوشمزه خواهد شد. برای درست کردن کمپوت، مراحل زیر را موبه مو انجام دهید.

مرحله اول: برای تهیه کمپوت گیلاس ابتدا گیلاس ها را خوب بشویید و چوب آن را بکنید. برای نتیجه ای بهتر، حتما از گیلاس هایی بهره ببرید که کاملا سالم هستند.

مرحله دوم: برای درست کردن کمپوت می توانید گیلاس ها را با هسته داخل ظرف بریزید. اگر دوست دارید هسته ها را بدون له شدن گیلاس در بیاورید، از هسته گیر یا یک نی محکم بهره ببرید.

مرحله سوم: شیشه ای که کمپوت گیلاس را در آن نگه می دارید خیلی مهم است. برای درست کردن کمپوت از شیشه هایی بهره ببرید که در آن ها به خوبی بسته می شوند. شیشه های انتخاب شده را همراه با در آن برای چند دقیقه در آب بجوشانید تا استریل شوند و سپس کاملا خشک کنید.

مرحله چهارم: در قابلمه ای 3 پیمانه شکر و 6 پیمانه آب را بجوشانید و بگذارید شکر کاملا در آب حل گردد.

مرحله پنجم: گیلاس ها را درون شیشه بریزید و اجازه دهید کمی از سر شیشه خالی بماند. به این نکته توجه کنید که نباید گیلاس ها را در ظرف فشار دهید. سپس روی کمپوت را با شربت بپوشانید.

مرحله ششم: در شیشه های کمپوت را محکم ببندید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در قابلمه ای که ارتفاعش از شیشه ها بلندتر باشد، بجوشانید.

مرحله آخر: کمپوت شما به همین سادگی آماده است. می توانید شیشه های کمپوت را در کابینت نگهدارید. هر وقت در هرکدام از شیشه ها را باز کردید، بعد از مصرف باید شیشه را در یخچال بگذارید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس به روش های مختلف

اگر می خواهید کمپوت گیلاس را در عرض یک هفته بعد از درست کردن نوش جان کنید، می توانید طرز تهیه کمپوت گیلاس به روش های زیر را امتحان کنید. ماندگاری این روش ها نسبت به روش قبلی کمتر است.

روش دوم تهیه کمپوت گیلاس

مواد لازم

  • 800 گرم گیلاس
  • 200 گرم شکر
  • 2 لیوان آب

دستور تهیه

برای درست کردن کمپوت به این روش، ابتدا گیلاس ها را پاک کنید. بعد از جداکردن ساقه گیلاس آن را همراه شکر و آب درون ظرفی بریزید. ظرف را روی شعله میانه گاز قرار دهید. بعد از این که محتویات ظرف به جوش آمد، کف های ایجادشده روی آن را بردارید. اجازه دهید کمپوت به مدت 30 دقیقه بجوشد. بعد از گذشت این مدت بگذارید گیلاس ها خنک شوند و کمپوت را داخل ظرف شیشه ای بریزید. شما می توانید با این روش کمپوت را به مدت یک هفته داخل یخچال نگهدارید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس به روش سوم

مواد مورد احتیاج

  • گیلاس 1 کیلوگرم
  • شکر 1 تا 1.5 پیمانه
  • پودر شربت گیلاس 1 قاشق غذاخوری
  • هل 1 دانه
  • آب به اندازه لازم

روش تهیه کمپوت گیلاس

درون یک قابلمه، آب و شکر را به جوش بیاورید. پس از این که به جوش آمد، پودر شربت گیلاس را به آن اضافه کنید. برای ترک نخوردن گیلاس ها، اجازه دهید ترکیب آب و شکر کمی خنک گردد و بعد آن ها را اضافه کنید.

گیلاس ها را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید روی حرارت کم به مدت 40 دقیقه بجوشد. زمانی که گوشت گیلاس به راحتی از هسته آن جدا شد، وقت خاموش کردن شعله گاز است. زمانی که کمپوت به دمای محیط رسید، آن را درون شیشه بریزید و داخل یخچال بگذارید تا خنک گردد.

فوت وفن های تهیه کمپوت گیلاس

  • شیشه هایی را که برای نگهداری کمپوت در نظر گرفته اید، باید در آب گرم جوشانده شوند.
  • اگر آبی که گیلاس را داخل آن می ریزید خیلی داغ باشد، گیلاس ها له می شوند.
  • برای جلوگیری از ترک خوردن شیشه های کمپوت، آن ها را در حالی که داغ هستند از آب بیرون نیاورید.
  • در طرز تهیه کمپوت گیلاس دقت کنید که گیلاس ها له نشوند.
  • برای تهیه کمپوت از میوه های تازه و بدون لک بهره ببرید.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2016

به "تهیه کمپوت گیلاس با چند روش ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه کمپوت گیلاس با چند روش ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید