شیخ: تشکیل مناطق آزاد چشم و هم چشمی شده ، معافیت های مالیاتی فله ای مضر است؛ باید نقطه زنی کنیم

به گزارش مجله سویگل، نماینده مجلس گفت: در خصوص معافیت های مالیاتی معتقدم که نباید فله ای معافیت دهیم چرا که به ضرر کشور بوده و لازم است تا به اصطلاح نقطه زنی کنیم.

شیخ: تشکیل مناطق آزاد چشم و هم چشمی شده ، معافیت های مالیاتی فله ای مضر است؛ باید نقطه زنی کنیم

گروه اقتصادی خبرنگاران، طبق گزارشات مکرر مراکز علمی و پژوهشی از جمله مرکز پژوهش های مجلس، معاف بودن مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی از اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده منجر به کاهش شفافیت اقتصادی، افزایش احتمال فرار اقتصادیاتی گسترده در کشور و وابستگی بودجه به نفت می شود.

مهدی شیخ، کننده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، در رابطه با معافیت های اقتصادیاتی مناطق آزاد گفت: معافیت اقتصادیاتی نظم اقتصادی را به هم می ریزد. ولی در برخی مواقع همه دولت ها در کل دنیا مجبور هستند که معافیت هایی را اعمال کنند. درست است که دولت باید اقتصاد مند باشد و کار اقتصادی بکند ولی باید مسلط به اقتصاد جامعه هم باشد. چگونه؟ با اعمال برخی از سیاست ها. یکی از این سیاست ها، سیاست های اقتصادیاتی است که به متعادل نمودن مسائل اقتصاد کشور کمک می نماید.

وی اضافه کرد: در مورد معافیت های اقتصادیاتی، من معتقدم که نباید فله ای معافیت دهیم چرا که به ضرر کشور بوده و لازم است تا به اصطلاح نقطه زنی کنیم. مثلاً در رابطه با مناطق آزاد، نیاز نیست همه چیزش معاف باشد. باید دقیقه همان نقطه ای که برای کشور مفید است برایش معافیت اقتصادیاتی اعمال کنیم.

شیخ با تأکید بر اینکه باید مشخص باشد که به مناطق آزاد چقدر اقتصادیات تعلق گرفته و این مناطق چه میزان از آن را پرداخت نموده اند اضافه کرد: لازم است تا بازخورد عملکرد مناطق آزاد مشخص شود. اگر بازخورد داشت این معافیت اقتصادیاتی ادامه پیدا کند. اگر رشدش منفی بود این معافیت اقتصادیاتی برداشته شود.

این کننده مجلس در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد افزایش مناطق آزاد چیست، اضافه کرد: من موافق نیستم و به این موضوع رأی ندادم. تشکیل مناطق آزاد در کشور تبدیل به چشم و هم چشمی شده و عده ای میگویند که چون فلان جا منطقه آزاد دارد، ما هم باید داشته باشیم. این کار اشتباهی است و یکپارچگی کشور را در نظر نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 635

به "شیخ: تشکیل مناطق آزاد چشم و هم چشمی شده ، معافیت های مالیاتی فله ای مضر است؛ باید نقطه زنی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ: تشکیل مناطق آزاد چشم و هم چشمی شده ، معافیت های مالیاتی فله ای مضر است؛ باید نقطه زنی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید