طرز تهیه شیرینی مادلین فرانسوی به صورت تصویری

به گزارش مجله سویگل، اگر به دنبال دلیلی برای درست کردن شیرینی مادلین هستید، همین بس، که می توانید خمیر این شیرینی را از روز قبل هم آماده کنید! در حقیقت، این استراحت در دستور کار درست کردن این شیرینی غیر قابل چشم پوشی است. چرا که، این فرآیند شوک وارد کردن به خمیر باعث ایجاد حفره هایی می شود که نرمی و پوک شدن شیرینی مادلین نتیجه آن است.

طرز تهیه شیرینی مادلین فرانسوی به صورت تصویری

طرز تهیه شیرینی مادلین خانگی

مواد لازم
آرد1 پیمانه یا 125 گرم
تخم مرغ3 عدد
شکر½ پیمانه یا 100 گرم
کره ذوب شده8 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
نمک1/8 قاشق چایخوری

روش تهیه

  • ابتدا آرد، نمک و بکینگ پودر را 3 مرتبه الک کنید.
  • تخم مرغ، وانیل و شکر را هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. زمان تقریبی برای همزن برقی 5 تا 7 دقیقه و همزن دستی 10 دقیقه خواهد بود.

نکته: در صورت تمایل می توانید به جای وانیل از طعم دهنده های دیگر مانند زست لیمو (پوست نازک لیمو)، عسل یا پودر کاکائو نیز استفاده کنید.

  • آرد را در چند مرحله به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و خوب فولد کنید. (به صورت دورانی و به آهستگی هم بزنید)
  • کره آب شده و خنک را به تخم مرغ اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

نکته: توصیه می کنیم برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر کره را با روغن جایگزین نکنید.

  • اکنون زمان آن رسیده است تا روی خمیر شیرینی مادلین را با سلفون بپوشانید و در یخچال استراحت دهید.

نکته: خمیر شیرینی مادلین را حتما باید حداقل یک ساعت و حداکثر یک تا دو روز در یخچال استراحت دهید. این استراحت موجب می شود تا شبکه گلوتنی خمیر به طور کامل تشکیل شود و در نهایت شیرینی با بافت نرم و سبکی داشته باشید.

  • پس از گذشت یک ساعت، قالب مادلین را با کره چرب کنید و خمیر را به اندازه یک قاشق غذاخوری درون قالب ها بریزید. نیازی به صاف کردن سطح خمیر نیست، شیرینی پس از قرار دریافت در فر فرم قالب را می گیرد.

نکته: برای دستیابی به لبه های ترد و برشته بهتر است که از قالب های آلومینیومی برای درست کردن شیرینی مادلین استفاده و حتما آن را چرب کنید.

  • مهمترین نکته در درست کردن شیرینی مادلین پس از استراحت، حرارت پخت آن است. برای این منظور، فر را ابتدا با حرارت 240 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی مادلین را در فر قرار دهید و پس از گذشت 5 دقیقه، حرارت را به 180 درجه کاهش دهید و 5 دقیقه دیگر، زمانی که لبه مادلین ها طلایی شد، آن ها را از فر خارج کنید.
  • 5 دقیقه اجازه دهید تا شیرینی ها خنک شود؛ سپس، می توانید آن ها را از قالب جدا کنید و با پودر شکر و یا شکلات ذوب شده تزیین و سرو کنید.

حرف آخر

همانطور که تا کنون باید متوجه شده باشید، شیرینی مادلین تفاوت چندانی با کیک اسفنجی ساده ندارد. با کمی تغییر در روش پخت و شکل ظاهری به راحتی می توانید این شیرینی فرانسوی ساده را در منزل تهیه و نوش جان کنید. در صورتی که به دستورات ساده علاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه کیک یخچالی ساده در 30 دقیقه را نیز در انگیزه دنبال کنید.

لطفا اگر رسپی های ارائه شده در بخش آشپزی انگیزه را تهیه کردید، تجربیات و سوالات خود را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت جوابگوی سوالات شما خواهند بود.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1177

به "طرز تهیه شیرینی مادلین فرانسوی به صورت تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مادلین فرانسوی به صورت تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید