مصرف کمتر نمک با کاهش ریسک بیماری قلبی مرتبط است

به گزارش مجله سویگل، محققان به رابطه بین دفعات کمتر مصرف نمک در رژیم غذایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پی بردند.

مصرف کمتر نمک با کاهش ریسک بیماری قلبی مرتبط است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه تازه کالج آمریکایی قلب و عروق، اضافه کردن نمک اضافی به غذا ها به دفعات کمتر با کاهش خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی و بیماری ایسکمیک قلبی مرتبط است. حتی در میان افرادی که از رژیم غذایی به سبک DASH پیروی می نمایند، مداخلات رفتاری برای کاهش مصرف نمک می تواند سلامت قلب را بیشتر بهبود بخشد.

شواهد قابل توجهی وجود دارد که مصرف زیاد سدیم را با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری های قلبی عروقی، مرتبط می نماید. مطالعات اخیر نشان می دهد که دفعات اضافه کردن نمک به غذا می تواند برای پیش بینی اندازه مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر لو چی، سرپرست تیم تحقیق، گفت: به طور کلی، ما دریافتیم افرادی که نمک اضافی به غذا های خود نمی پاشند، اغلب در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری های قلبی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما بعلاوه دریافتیم وقتی بیماران پیروی نماینده از رژیم غذایی DASH به دفعات کمتر نمک به غذایشان اضافه می نمایند، با کمترین خطر بیماری قلبی روبرو هستند.

در مطالعه حاضر، نویسندگان آنالیز کردند که آیا تعداد دفعات اضافه کردن نمک به غذا ها با خطر ابتلاء به بیماری قلبی در 176570 شرکت نماینده مرتبط است یا خیر. این مطالعه بعلاوه ارتباط بین دفعات اضافه کردن نمک به غذا ها و رژیم غذایی DASH را به علت ارتباط آن با خطر بیماری قلبی آنالیز کرد.

این مطالعه از یک پرسشنامه در ابتدا برای جمع آوری داده ها در خصوص دفعات اضافه کردن نمک به غذاها، بدون نمک مورد استفاده در پخت و پز استفاده کرد. بعلاوه از شرکت نمایندگان پرسیده شد که آیا در 5 سال گذشته تغییرات عمده ای در رژیم غذایی خود ایجاد نموده اند.

رژیم غذایی به سبک DASH برای جلوگیری از فشار خون بالا با محدود کردن مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده و تمرکز بر مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، لبنیات کم چرب، آجیل و حبوبات ایجاد شد. در حالی که رژیم DASH مزایایی در رابطه با کاهش خطر بیماری قلبی عروقی به همراه داشته است، یک کارآزمایی بالینی اخیر نشان داد که ترکیب رژیم غذایی DASH با کاهش سدیم برای نشانگر های زیستی خاص قلبی از جمله آسیب قلبی، فشار و التهاب مفیدتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آذر 1401 بروزرسانی: 12 آذر 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2128

به "مصرف کمتر نمک با کاهش ریسک بیماری قلبی مرتبط است" امتیاز دهید

1 کاربر به "مصرف کمتر نمک با کاهش ریسک بیماری قلبی مرتبط است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کمتر نمک با کاهش ریسک بیماری قلبی مرتبط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید